پیر واچه، مدیر فنی تیم فرمولایک ردبول معتقد هست که خودرو های جدید فصل 2022 توی مسیر های مستقیم الان بسیار بسیار سریعتر از گذشته هستند.

کاری که اونا از ما خواسته بودن این بوده که دانفورس یا نیروی رو به پایین رو از زمین بدست بیارن (همون گرند افکت یا اثر زمین) در مقایسه با گذشته که عموما از زمین عمده این نیرو تولید میشه، البته که باله جلو و عقب و بادی ورک تاثیر گذار هستند، این موضوع روی میزان چسبندگی مکانیکی و نیروی مقاومت هوا(درگ) تاثیر گذار هست.

این نوع تولید نیروی رو به پایین خیلی مناسب هست و انرژی کمتری رو لازم داره و به همین دلیل ماشینی با این سطح از دانفورس باید توی مسیر های مستقیم بسیار سریعتر باشه. 

آدرین نیوی رئیس بخش فنی تیم فرمولایک ردبول در این موضوع صحبت کرده: 

این پروسه خیلی عجیبی هست، بزرگترین تغییر قوانینی که داشتیم مربوط به سال 1983هست، زمانی که ماشین های ونتوری بن شدند و ماشین هایی با انتهای صاف معرفی شدند.

در مورد لاستیک هایی جدید که دارای فاق کوتاه تری هستند آدرین اضافه کرده:

ایده این که لاستیک ها با این فاق کم و رینگ های بزرگ تولید میشن برمیگرده به نوع جاده، رینگ ها الان 18 اینچ قطر دارند و خود لاستیک ها هم در مجموع بزرگتر شدند که این خودش به وزن خودرو اضافه میکنه و حتی به خاطر اندازشون روی ایرو دینامیک خودرو هم تاثیر میگذارند.

و حالا شما باید رفتار تایر های جدید رو هم درک بکنید، مقداری داده ارزشمند از فصل گذشته در اختیار ما قرار گرفته، که برای ما یک تخته رسم جدیدی هست، مگه نه ؟ 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه