وبسایت فرمول یک، تحلیلی رو انجام داده در رابطه با استراتژی های که تیم ها میتونند برای مسابقه فرملو یک 2022 استرالیا داشته باشند و حالا ما میخوایم باهم به برسی این داده ها بپردازیم.


سریعترین استراتژی کدومه؟

بعد از تغییراتی بزرگی که توی پیست آلبرت داده شده که بعضی از پیچ ها پهنتر شدند و بعضی از پیچ ها هم ی جورایی تبدیل شدند به مسیر مستقیم که این موضوع باعث شده تا زمان پیست حدود 3 ثانیه کمتر بشه و سبقت گرفتن هم باید راحتر شده باشه.

در نتیجه تیم ها اینجا نمیتونن از استراتژی تک پیت استاپ استفاده بکنند، چون ترک پوزیشن دیگه مثل قدیم اینجا اهمیت نداره.

التبه شاید به نظر برسه که سریعترین استراتژی همون استراتژی تک پیت استاپ باشه که مسابقه رو با لاستیک مدیوم شروع بکنند و بعد توی دور 17 الی 27 برند روی لاستیک های هارد.

از اونجایی که سطح پیست هم نو شده، تیم ها با دقت میزان خوردگی لاستیک هارو روی این آسفالات برسی میکنند که این خودش یک فاکتور مهم برای تغییر استراتژی هست

 

 

 

آپشن های مختلف برای ده تای اول کدوم ها هستند؟

در حالی که استراتژی تک پیت مدیوم به هارد، سریعترین استراتژی هست ولی نه اونقدر سریع و استراتژی دو پیت استاپه خیلی تفاوت زمانی آنچنانی نداره که راننده با مدیوم بین دور های 12-17 میتونه میتونه بره روی لاستیک های هارد تا حدود دور 40 و مجدد بره روی لاستیک مدیوم که البته به خاطر سطح پیست رفتن روی لاستیک مدیوم سرعت تیم هارو هم بالتر میبره، چون سطح پیست نو هست، لاستیک های مدیوم رو زودتر خراب میکنه و استراتژی دو پیت میتونه اینجوری حتی نتیجه مسابقه رو هم عوض بکنه.

خیلی غیر محتمله کسی با لاستیک سافت مسابقه رو شرع بکنه، مخصوصا" این که دو مرحله از لاستیک مدیوم هم نرم تره، همینجوریش لاستیک های مدیوم سریع خراب میشوند و لاستیک های سافت خیلی سریعتر از این حرف ها خراب میشوند، ولی لاستیک سافت پشت ماشین ایمنی میتونه یک استراتژی خوب باشه، چهار تا از شش مسابقه ملبورن سیفتی کار یا ماشین ایمنی داشته، اینجا هم یک پیست باریکه و چه توی تمرینات و چه توی روز تعیین خط چندین تصادف داشتیم، پس تیم ها میتونند روی این موضوع هم کار بکنند.

 

بهترین آپشن برای راننده های پایین جدول چیه؟ 

به نظر تیم های پایین جدول روی بیارند به دو پیت استاپ، با مدیوم شروع بکنند، توی حدود دور 15 برند روی لاستیک هارد و مجدد توی دور 35 برند روی دور هارد یا این که پنج دور دیگه صبر بکنند و برند روی لاستیک مدیوم.

این به راننده ای که پشت ی ماشین کند گیر کرده کمک میکنه که با استراتژی آندرکات ازشون عبور بکنند. 

 

حالا وضعیت آب و هوایی چطور میتونه باشه؟

روز مسابقه خیلی شبیه به روز تعیین خط خواهد بود، خیلی ابری و البته نه خیلی ی جاهایی باید آفتاب رو داشته باشیم، البته با همه این موضوعات 20 درصد شانس بارندگی پیشبینی شده.

با همه این موضوعات مسابقه جذابی رو امیدوارم شاهدش باشیم.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه