این موضوع به خاطر اتفاقات بین اوکراین و روسیه بود که اسپانسر روسی تیم هاس یعنی اورالکالی با تیم هاس قرار دادشون فسخ شد و بعد از اون نیکیتا مازپین از تیم هاس کنار گذاشته شد.

سران موتور اسپورت یا اتمبیل رانی اکثرا نسبت به این موضوع (جنگ روسیه و اوکراین) واکنش نشون داده بودند که خود فیا طی یک بیانیه ای اعلام کرد که راننده های روسی و بلاروس نمیتونند با پرچم ملی خودشون مسابقه بدند.

و توی انگلیس هم هیچ راننده ای از هیچ کدوم از دو کشور امکان رانندگی کردن ندارند.

وضعیت نیکیتا مازپین هم به خاطر روابط نزدیک پدرش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور وقت روسیه قطعا" آینده این راننده رو توی فرمول یک با شک و شبهه مواجه کرده.

راننده سابق فرمول یک (واقعا بعیده که به عنوان راننده وقت فرمول یک ازش یاد بشه) توی شبکه ها اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشون داده و یک بیانیه ای رو منتشر کرده:

طرفداران و دنبال کننده گان عزیزم، من به خاطر فسخ شدن قرارداد فرمول یکم خیلی نا امید شدم.

در صورتی که من کاملا مشکل رو درک کرده بودم و به شرایط ادامه دادن فیا هم جواب مثبت داده بودم، ولی اونا این موضوع رو نادیده گرفتند و به صورت یک جانبه هیچ چیزی رو دیگه پیگیری نکردند.

از کسانی که سعی کردند تا منو درک بکنند، سپاس گذارم.

من برای زمانی که توی فرمول یک سپری کردم ارزش قائل شدم و امیدوارم بتونیم توی زمان مناسب تری در کنار هم باشیم.

در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

هاس هنوز هیچ خبری مبنی بر این که اسپانسر جدیدشون قراره کی باشه و چه کسی هم قراره جای مازپین رانندگی بکنه منتشر نکرده، اما مدیر تیم هاس اشتاینر اعلام قبل از تست های بارسلونا گفته بود که اگه مازپین صندلیش رو از دست بده جایگزینش راننده تستشون یعنی  پیترو فیتیپالدی هست.

پیترو فیتیپالدی قبلا دو مسابقه رو به خاطر تصادف وحشتناک  رومن گروژان برای تیم هاس انجام داده بود.

روز آخر تست های زمستانی بارسلونا تیم هاس به خاطر حمله روسیه به اوکراین، همه استیکر های اورالکالی رو از روی ماشینشون برداشته بود(اگه توجه کرده باشید شبیه پرچم روسیه هم بود طرح بندیش).

البته ما هیچ ایده ای نداریم که بدونیم برنامه هاس برای تست های هفته ها دیگه به چه صورتی میشه.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه