لویس همیلتون راننده تیم فرمول یک مرسدس پارسال یعنی فصل 2021 و اولین گرند پری عربستان، اصلا" احساس راحت به خاطر حقوق بشر توی عربستان نداشت.

هفته گذشته ازش سوال شد که آیا نظرش در این مورد تغییر کرده یا نه و جواب داده: 

من واقعا" نمیدونم که چی بگم، من سر حرفم که سال گذشته اینجا زدم هستم.

هفته گذشته گرند پری عربستان با حملات موشکی از سمت یمن شروع شد( البته قبل از تمرین دوم در روز جمعه بود) که تاسیسات نفتی آرامکو رو مورد هدف قرار داده بودند که دود حاصل از آتش سوزی بخشی از تاسیسات آرامکو از توی پیست جده به راحتی قابل رویت بود، به همین خاطر راننده های فرمول یک با افراد بالارده عربستان صحبت کردند که شاید گرندپری رو برگذار نکنند.

به همین دلیل وزیر ورزش عربستان سعودی، عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، به همیلتون اجازه داد تا در مورد موضوعاتی صحبت بکنه.

التبه آقای عبدالعزیز هم در مورد این موضوع به خبر گذاری ها گفته: 
من دیدم که لویس نظراتی داره، که با یک سری موضوعات توی عربستان مشکل داشت، بهش گفتم که تو میتونی خیلی رو راست مشکلت رو به من بگی، بشین و در مورد مشکلاتت صحبت بکن و ما متوجه شدیم که کجا هستیم، به خاطر خیلی چیز ها که شما در مورد عربستان سعودی میخونید، ولی از جزیاتش باخبر نیستید.

بزارید اینجوری بگم که ما دنبال دردسر نیستیم، بازرید جامعه جهانی هرچقدر که دوست داره مارو محکوم بکنه و جنجال درست بکنه بدون این که کسی هم دخالتی بکنه و ما هم دخالتی نکردیم.

ما کلی در مورد این موضوع با فیا و فرمول یک صحبت کردیم، ما باید در کنار هم دیگه مشکل رو درک بکنیم چون اینجا در کنار هم هستیم.

به همین خاطر هست که من با راننده ها صحبت کردم، مخصوصا" با لویس.

بهشون گفتم که اگه میخواید در مورد مشکلی صحبت بکنید، بفرمایید شما در مورد هر چیزی که باهاش مشکل دارید با من در میون بگذارید، چون لویس به شخصه گفته بود که کسی رو برای این که این موضوعات رو باهاش در میون بگذاره پیدا نکرده بود.

و منم آماده هستم که باهاش صحبت بکنم، چون فکر میکنم که بیشتری این مشکلات به این دلیله که هیچ تبادل اطلاعاتی نبوده و هیچ درک درستی از اتفاقی که داره میفته وجود نداره.

در حال حاضر به خاطر ارتباطات در دنیایی کوچیکی هستیم، اما ما در جای دیگه از جهان هستیم با فرهنگ و طرز تفکر متفاوت. ما میخوایم که بحث بکنیم، میخوایم در مورد همه چیز صحبت بکنیم و از این بابت خیلی خوشحال هستیم.

آقای عبدالعزیز در فصل گذشته به صورت خصوصی با سباستین فتل، قهرمان چهار دوره فرمول یک و راننده تیم فرمول یک استون مارتین صحبت کرده بود.

با سباستین وتل صحبت کردم و بهش گفتم: ببین، من نیومدم که بگم ما بهترین در جهان هستیم، ما مشکلات خودمون رو داریم، آره ولی داریم درستشون میکینم و داریم با یک روندی رو به جلو حرکت میکینم.

بعضی وقت ها خیلی سریع حرکت میکنیم و بعضی وقت ها تغییرات خیلی آهسته هستند، اینا همه مشکلات پیچیده ای هستند که باید با دقت برسی بشوند و ما این کار رو برای خودمون داریم انجام میدیم، چون باور داریم که نیاز داریم تا توی این زمینه ها رونق پیدا کنیم.

اگه ما این کار رو بکنیم، اونوفته که بقیه هم هم سو با ما میشوند تا به جایی برسند که ما رسیدیم.

این وظیفه ماست که آینه خوبی رو برای فرزندانمون به ارمغان بیاریم. البته این موضوع برای همه و هرکسی که توی کشور ما زندگی میکنه باید همچین چیزی رو داشته باشه.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه