تیم فرمول یک مرسدس، هیچ ایده ای نداره که چقدر یک خودروی نسل جدید 2022 فرمول یک میتونه سریع باشه چون این تیم بیشتر در حال دست و پنجه نرم کردن با پدیده پورپوزینگ هست.

تیم براکلی از شروع فصل خیلی ناراضیه چون این تیم نمیتونه توی سطح برابری با فراری ها و ردبول ها مسابقه بده.

مشکل از اونجایی شروع شده که پدیده پورپوزینگ عملا" از ادامه روند تیم ها جلو گیری کرده، هرچند که تیم هایی بودند که تونستند خیلی سریع این مشکل رو مرتفع کنند، ولی مرسدس همچنان توی ستاپ ماشینش مشکل داره و نمیدونه که چجوری بهترین راه حل رو برای خلاص شدن از شر پدیده پورپوزینگ پیدا بکنه.

مهندس تیم مرسدس، اندرو شاولین گفته که تیم هنوز به طور کامل نمیتونه پورپوزینگ رو کنترل بکنه و این به این معناست که خودروی فرمول یک مرسدس یعنی w13 هنوز قابلیت رقابت با خط اول مسابقه رو نداره.

خبر گذاری موتوراسپورت این سوال رو مطرح کرده بوده، آیا راهی هست که بشه از شر پورپوزینگ بدونه از دست دادن بازدهی خودرو خلاص شد؟ 

 

ادرو شاولین در مورد این موضوع گفته: 

قطعا" این توی اولویت اول ما هست، چون عملا" نمیتونیم  ماشین رو توی جایی که لازم هست بهتر کنیم.

چیزی که ما میدونیم اینه، اگه بتونیم به صورت خیلی جایی مشکل رو حذف کنیم، روند مسابقه ای واقعی ماشین اونوقت کجا میتونه باشه؟ آیا ماشین به قدر کافی سریع هست یا نه؟

و این سوال خیلی سختی برای جواب دادنه.

مرسدس گفته، بهترین حالتی که بشه ماشین رو درک کرد اینه که اول بفهمیم چه چیز هایی توی ماشین ما باعث میشه که پورپوزینگ بوجود بیاد، این موضوع خیلی پیچیده تر از اینه که بگیم چون دانفورس ماشین زیاده باعث میشه تا توی مسیر های مستقیم کف ماشین بخوره زمین و پرت بشه بالا.

اندرو اضافه کرده: 

اول باید مشکل رو درک بکنیم، البته ی سری موضوعاتی رو پی بردیم که بهمون  مسیر های خوبی رو برای دنبال کردن داده، ولی خوب خیلی زمان میبره تا بتونیم به اون قطعاتی که توی ماشین موجب این مشکل میشوند برسیم، بنابراین داریم شبانه روز روی این موضوع کار میکینم.

قطعا" متوجه این موضوع هستیم که بعضی از تیم ها  خیلی سریعتر از ما تونستند این مشکل رو رفع بکنند یا بهترش بکنند و این استاندارد چیزی نیست که ما انجامش میدیم.

بچه ها توی کارخونه هر تلاشی رو دارند انجام میدند تا بتونیم این مشکل رو رفع بکنیم، تا مطمعن بشیم که ماشین در مسیر درستی از توسعه بمونه، ولی خوب در حال حاضر مسائل زیادی هستند که سعی دارند تا مارو از این مسیر خارج بکنند.

 

 

بعضی از تیم ها با بریدن بخشی از کفی خودرشون سعی کردند تا مشکل پورپوزینگ رو حل بکنند ولی این باعث شد تا بخشی از دانفورسشون رو از دست بدند، اما مرسدس همچنان سعی داره که دیزاین اصلی خودرو خودش رو حفظ بکنه.

چون اونا بر این باور هستند که اگه بتونند مشکل پورپوزینگ رو حل بکنند، اونوقت میتونند بالاترین سطح دانفورس ممکنه رو از w13 بیرون بکشند.

اگه بتونید مشکل پورپوزینگ رو حل بکنید، دیگه نیازی نیست که دانفورس رو کمتر بکنید، ما سعی کردیم که کفه خودرو خودمون رو توی تمرینات پیست بحرین ببریم، ولی الان قصد داریم که این کارو نکنیم و سعی بکنیم تا با یک راهکار مناسبتری بازدهی دانفورسی ماشین از بین نره.

مرسدس از این که دو هفته مسابقه ای تا گرند پری استرالیا وجود نداره خیلی خوشحاله که اجازه میده تا تیم روی این مشکل کار بکنه تا اونا بتونند برای گرند پری های بعدی آماده تر باشند.

به نظرم برای الان خطرناک ترین چیز اینه که ما فکر بکنیم که مشکل رو درک کردیم، هر روزی که توی پیست رانندگی میکنیم در واقع داریم یاد میگیریم و هر روزی که توی کارخونه سپری میکنیم هم به همین ترتیبه.

پس این مشکلی هست که توی آینده نزدیک باید باهاش دست و پنجه نرم بکنیم، تیم ما توی توهم نیست و داریم به سرعت رو به جلو حرکت میکنیم.

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه