فراری خیلی خوشبینانه در رابطه با قدرت موتورش صحبت کرده جوری که اونا میگند نه تنها  اختلاف 25 اسب بخاری بین خودشون با موتور طراحی شده تیم فرمول یک مرسدس و هوندا از بین رفته، بلکه احتملا" فراری قویترین موتور فرمول یک رو برای فصل 2022 طراحی کرده که دست کم توی تست ها پایدار بودند.

البته ماتیا بینوتو مدیر تیم فرمول یک فراری گفته که هنوز باید صبر کرد تا ببینیم موتور ها تا مرحله تعیین خط رو مد موتور وحشیانه چجوری عمل میکنند، اما ایشون از دیتاها و داده هایی که تیم از رفتار موتور دریافت کردند خیلی خوشحال بود.

از اونجایی که موتور امسال ما برای چهار فصل دیگه فریز میشه و دیگه نمیشه آپدیتش کرد، پس خیلی مهم بود که ی یک پاوریونیتی داشته باشیم که نسبت به بقیه رقبا ضعیف تر نباشه.

آخر فصل قبل ما حدود 20 الی 25 اسب از رقبا ضغیف تر بودیم (فراری اوایل فصل قبل ضعیفتر هم بود موترشون و فصل قبلش که فاجعه بود) پس اولین کار این بود که این فاصله رو از بین ببریم.

در حال حاضر ما هیچ درکی از اتفاقات پیست نداریم، برای اندازه گیری ما از GPS با دقت بالا استفاده میکنیم که با این وجود به قدر کافی دقیق نیستند چون تحت تاثیر وزن خودرو قرار میگیرند که بدون داشتن این دیتا ها یعنی مثل وزن خودرو، حدس زدن یکم سخت میشه. 

وقتی ما توی آخر هفته ای هستیم که قراره مسابقه بدیم، یک لحظه های خاصی مثل استارت مسابقه یا تعیین خط وجو داره و ما اونجا از وزن قطعات خودرو ها با خبر هستیم که این داده توی تست های پیش فصل عملا" در دسترس نیست.

موضوع بعدی تاثیر اسلیپ استریم هست و برای این که بتونیم داده های دقیق تری داشته باشیم باید بدونه تاثیر اسلیپ استریم توی پیست دور بزنیم.

دست کم سه یا چهار مسابقه برای جمع آوری دیتا لازمه و هرچقدر داده های جمع آوری شده بیشتر باشند دقت نتیجه ای که از این دیتا ها هم گرفته میشه بیشتره.

توی تست ها، همین چیز کوچیکی که دیدیم به نظرم میرسه که هم سطح بقیه(مرسدس و هوندا) هستیم و دیگه ضعیفتر از اونا نیستیم و ممکنه قویتر هم شده باشیم.

ولی این یک نیتجه گیری محکمی نیست و فقط از نتیجه پروسه ای که برای طراحی این موتور طی شد بسیار راضی هستیم.

برای هفته دیگه و مسابقه بحرین فقط میتونم بگم که میتونیم رقابتی باشیم و نمیتونیم بگیم که آیا ما 2 دهم ثانیه کندتر یا تندتر باشیم و از طرفی هم ردبول به نظرم خیلی قدرتمند بود، هم ردبول و هم مکس خیلی قوی ظاهر شدند، ولی شاید ردبول جلوتر از ما باشه و یا ما از ردبول جلوتر باشیم و من نمیدونم که چه اتفاقی خواهاد.

ولی من میتونم بگم که ما توی سطحی هستیم که میتونیم رقابت بکنیم، اگه هم تفاوت زیادی وجود داشته باشه غیر قابل حل شدن نیست، بزارید بگیم که فاصله ها توی چهار الی پنج مسابقه میتونند که پر بشوند.

شروعمون که خوب بوده ولی این که چقدر خوب بوده رو باید در موردش تحقیق بکنیم.

 

 

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه