مدیر استراتژی تیم مرسدس، جیمز ولوز با وجود عملکرد خوبشون توی گرندپری مکزیک معتقده که اونقدر ها هم توانایی به چالش کشیدن فراری رو برای بدست آوردن رده دومی سازندگان فرمول یک 2022 ندارند.

آخرین بار، یعنی در گرند پری مکزیک، هر دو راننده مرسدس، جرج راسل و لویس همیلتون، برای بدست آوردن پول پزیشن گرندپری مکزیک تا قبل از Q3 با هم رد رقابت بودند و این رقابت به روز مسابقه هم کشیده شد ولی خوب چون مکس یجوری رانندگی کرد که انگار هر مسابقه براش حکم قهرمانی رو داره، لویس در رده دوم، چکو پرز رده سوم و جرج راسل هم در رده چهارم کار خودشون رو تموم کردند و هر دو راننده فراری به خاطر مشکل ارتفاع از سطح دریا که موتورهاشون داشتند به همون رده های پنجم و شیشم اکتفا کردند.

اتفاقاتی که توی این فصل برای فراری افتاد مثل خرابی موتور، تصادف ها، استراتژی های بدی که تیم داشت و عدم بروز رسانی به معقه خودرو، همه این عوامل باعث شدند تا مرسدس با توجه به شروع بدش در فصل 2022 بهشون نزدیک بشه و مسابقه سائو پائولو با اختلاف 40 امتیاز پشت سر فراری توی رده سوم قرار بگیره و این بع این معنا هست که فراری جای هیچ گونه اشتباهی نداره ورگنه تیم قرمز ایتالیایی به صورت ناباورانه ای رده دوم سازندگان رو از دست خواهد داد.

با همه این وجود جیمز ولوز با توجه به این که دوست داره تیم رده دومی رو بگیره ولی به نظر کار سختی میاد:

ما اینجایی که کار خودمون رو توی رده دومی قهرمانی تیمی یا همون سازندگان تموم کنیم و هر مسابقه ای که میتونیم گپ امتیازیمون رو با تیم جلویی کمتر کنیم برای ما حکم موفقیت داره. توی مکزیک ما 13 امتیاز از اونا بیشتر گرفتیم و حالا فقط 40 امتیاز با فراری ها فاصله داریم.

دو مسابقه دیگه بیشتر نمونده و خوبی ماجرا اینجاست که یکی از دو ماسبقه پیش رو اسپرینت ریس داره(توی سائو پائولو اسپرینت ریس داریم) و فکر میکنم که برخلاف اول فصل یا حتی اواسط فصل، حالا یک پکیج مناسبی در اختبار داریم و حالا میتونیم با اونا رقابت کنیم.

ولی این 40 امتیاز برای ما کار شاقیه، اینجوریه که باید همه چیز در بهترین حالت ممکنه خودش پیش بره و فراری هم شاید اجازه بده که ما به دومی سازندگان برسیم(منظورش همون خرابی ها و... هست).

اما همه چیزی که من میتونم بگم اینه که تا آخرین لحظه خوردن پرچ شطرنجی مسابقه ابوظبی، پا پس نمیکشیم.

گرندپری مکزیک به خاطر ارتفاع ازسطح دریایی که داره هوا فشار کمتری داره و رقیق تره و مشکل فراری هم همینجا بود، دلیل که مرسدس خودشو تونست به دو تیم دیگه نزدیکتر بکنه دقیقا همین بود. اونا مشکلی با رقیق تر بودن هوا نداشتند، و ولوز هم همین نظر رو داره که توی دو گرندپری بعدی مشکل ارتفاع برای فراری دیگه وجود نداره.

فراری توی مکزیک با ما فاصله بیشتری داشت ولی توی برزیل و ابوظبی بحث فرق میکنه، در مقایسه با ردبول بهتره بگم که ردبول خودش رو توی بهترین حالت حفظ کرده و فکر نمیکنم که دلیل شکست ما این چند صدمی باشه که ردبول میتونه مارو توی تعیین خط شکست بده بلکه چند صدمی هست که اونا توی مسابقه از ما بهتر هستند.

به اعتقاد ولوز مرسدس توانایی برنده شدن اولین گرندپری رو توی این فصل داره:

ما نزدیکتر و نزدیکتر شدیم، البتیه با توجه به شروع فصلمون که با اما و اگر از Q1 عبور میکردیم و حالا توی Q3 هستیم، به نظرم چیزی نمونه که به اولین برد این فصلمون دست پیدا کنیم.

ما باید رو به جلو حرکت کنیم، برزیل جاییه که هر دو راننده ما به خوبی توش رانندگی میکنند، ماشین ما هم فقط چند دهم ثانیه با رقبا اختلاف داره و اسپرینت ریس برزیل میتونه کمک کنه که امتیازات بیشتری رو ما کسب کنیم.

فکر میکنم که همه این موضوعات بتونه کمک بکنه تا به اون چیزی که بخوایم برسیم.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه