اندرو شاولین مهندس تیم فرمول یک مرسدس در رابطه با پرش های ماشینشون یا بهتره بگم همون مشکل پورپوزینگ طی یک مصاحبه توضیح داده که تونستند یک سری تغییرات مثبتی رو در جهت بهبود مشکل پورپوزینگ ایجاد بکنند.

خوب همونطوری که مسابقه فرمول یک ایمولا تموم شد، شرایط مرسدس اصلا" جای مناسبی رو نشون نمیداد، البته چیزی که دارم میگم بیشتر داره به لویس همیلتون مربوط میشه تا جورج راسل، جورج رانندگی بهتری داشت یا بهتره بگم که شرایط بهتری نسبه به همیلتون داشت و تونست توی جایگاه چهارم کارخودشو تموم بکنه و این در حالی بود که لویس هملیتون قهرمان هفت دوره جهان موفق شد به لطف پنالتی استپان اکون توی رده سیزدهم مسابقش رو تموم بکنه.

اندرو شاولین قبالا" توضیح داده بود که اونا با پتو های حرارتی لاستیک و خود مشکل پورپوزینگ مشکلاتی رو دارند و راه حل هایی رو برای مسابقه فرمول یک میامیی به پیست میارند.

بهتره که واقع بین باشیم، به نظرم این چیزی هست که باید به صورت قدم به قدم بهش نزدیک بشیم، نه این که با یک جهش بزرگ تا همه چیز از بین بره، اما در مجموع نشانه های دلگرم کننده رو میبینیم.

ما امید واریم که قطعات رو روی ماشین هر چه زودتر سوار بکنیم، حتی این قطعات ممکنه تا میامی روی ماشین سوار بشوند یا هرجایی که بتونیم ببنیم مشکل رفع شده.

خوب این موضوع روی همه تاثیر منفی گذشته و ما میدونیم که با افزایش ارتفاع ماشین میتونیم این مشکل رو کم رنگتر بکنیم، بیشتر کار هایی که در حال حاضر داشتیم انجام میدادیم، برای درک بهتر این پدیده یعنی پورپوزینگ بوده، حالا باید دید با این حجم از کاری که در براکلی صورت گرفته، آیا میتونیم این پدیده رو کنترل بکنیم؟یعنی این که میتونیم بدون این که به ماشین دسترسی داشته باشیم بتونیم این موضوع رو کنترل بکنیم. 

 

 

شاولین در رابطه با موضوع تنظیمات بال جلو هم توضیح داده:

زمانی که ما توی پیت استاپ هامون یک سری تغییراتی رو انجام میدیم مثلا" تغییر زاویه بال جلو، از یک تفنگ الکتریکی استفاده میکنیم که میشه تعداد دور هاشو از قبل برنامه ریزی کرد، ما مجبور هستیم که از این روش استفاده بکنیم چون پیت استاپ ها خیلی سریع اتفاق میفتند و اونقدر زمان نداریم که بتونیم یک سری چیز هارو به صورت دستی تنظیم کنیم، این تفنگ در اختیار مکانیک هایی هست که روی بال جلو کار میکنند، و چون از قبل برنامه ریزی میشه دیگه نیازی نیست که مکانیک میزان تغییرات باله جلو رو اندازه گیری بکنه.

ولی حالا مشکلی که ما داشتیم این بود که توی این یک مورد خاص هر دو تفنگ درست در لحظه ای که رفتند روی تنظیم کننده های بال جلو از کار افتادند، دلیل این اتفاق هم این بود که صفحه انتهایی باله جلو این ماشین ها خیلی بزرگ شده و در نتیجه این موضوع باعث ریست شدن هر دو ابزار یا تفنگ ما شد.

البته این موضوع بزرگی نیست و میشه در آینده با تغییراتی که روی ماشین میدیم مشکل رو رفع بکنیم.

 

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم