والتری بوتاس، راننده فنلاندی تیم آلفارومئو گفته، چهار منطقه DRS باعث میشه که راننده از تکنیک متفاوتی استفاده بکنه.

گرند پری استرالیا برگشته اونم توی فرمول یک 2022 و حالا من قصد دارم اخبار فرمول یک در مورد گرند پری استرالیا یا مسابقه فرمول یک استرالیا رو بیشتر پوشش بدم.

دوسال پیست آلبرت به خاطر کورونا و تغییراتی که توی پیست شکل، کنار گذاشته شده بود. حالا لیوت پیست تغییر کرده و ما اینجا راجع به تغییرات پیست صحبت کردیم که تغییرات جدید باعث شدند تا سبقتگیری توی این پیست راحتر بشه.

ولی فیا هم چهار نقطه DRS رو برای این پیست در نظر گرفته که برای اولین بار در تاریخ فرمول یک بوده این موضوع و فقط دوتا نقطه DRS یاب توی پیست وجود داره.

نقاط DRS مثل همیشه مستقیمی اصلی پیست، از پیچ دوم الی پیچ سوم، از پیچ هشتم تا پیچ نهم و از پیچ دهم تا یازدهم نقاطی هستند که خودرو ها میتونند از DRS استفاده بکنند.

نقاط DRS یاب که اولیش بین پیچ شش و هفت و بین پیچ دوازده و سیزده هست.

 

 

والتری بوتاس به خبرگذاری موتوراسپورت در این مورده گفته:

به نظرم مسابقه دادن مخصوصا از دید تکنیکال رو به طور کلی تغییر داده، وقتی دارید با ی راننده دیگه مسابقه میدید، باید کاملا" مطمعن باشید که دست بالاتر رو برای سبقت گرفتن دارید. مخصوصا" این که تا آخر مسابقه باید با این موضوع دست و پنجه نرم کنید و این یعنی باید بدون اشتباه رانندگی کنید.

من توی اجراش متفاوت انجامش میدم، چون مقعیت های سبقت گیری وجود دارند، در نتیجه من با چهار منطقه DRS مشکلی ندارم.

 

ژائو گوانیو، دیگر راننده فرمول یک تیم آلفارومئو هم گفته: 

مدیریت باتری یکی از اون نکات کلیدی هست که باید به درستی انجام بشه، باید جوری استفادش بکنید که در لحظه درست بتونید سبقتتون یا دفعاتون رو کامل بکنید. 

ولی با لیوت جدید، مخصوصا که الان یک پیست سرعتی هست، این موضوع خیلی کمک نمیکنه، ولی با توجه با نسل جدید ماشین ها که خیلی راحتر میشه ماشین جلویی رو دنبال کرد، اینجوری میشه مسابقه داد و قطعا DRS به شما کمک میکنه که کار لازم رو انجام بدید.

 

کوین مگنوس راننده تیم فرمول یک هاس در این مورد گفته:

اونا باید دیتا ها رو جمع آوری بکنند که ماشین های جدید توی پیست های مختلف چجوری سبقت میگیرند، اونوقت میتونن توی بعضی از مسابقات یکم تغییرات توی DRS و... اعمال بکنند.

به نظرم راحت سبقت گرفتن هم در کل چیز بدیه و باید یک بالانسی این وسط باشه.

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم