مکس ورشتپن راننده تیم فرمول یک ردبول موفق شد تا اسپرینت ریس رو با پیروزی تموم بکنه، اونم یک پیروزی قاطعانه و عجب اسپرینتی بود.

خوب همونطوری که دیدیم دیروز یک تعیین خط آبکی رو پشت سر گذاشتیم، فقط بارونی نبود، ماشینا کلا" توی باقالی ها بودن، از منفجر شدن ترمز های الکس آلبون گرفته، تا سلسله تصادف ها و عجله تیم ریس دایرکتور توی دادن پرچم قرمز گرفته تا خراب شدن به معقه یک خودروی آلفارومئو که رسما پول پوزیشن رو آخر سر تقدیم کرد به  مکس. 

البته صحبت های بالا با توجه به این هست که ردبول به نظر دست برتر رو دست کم روی لاستیک های سافت داشت، کاملا" مشخص بود که ردبول تماما لاستیک های سافت رو با وجود این که پیشت فراری داشتند بهش فشار میاوردن خیلی خوب تونستند مدیریت بکنند و ممکنه برای مسابقه فردا فراری شانس چندانی نداشته باشه و اونا مجبور بشند تا توی استاتژی از پس ردبول بربیاند، 

مکس در ابتدا شروع بدی داشت و رده رو به فراری واگذار کرد که در ادامه دیدیم توی دور فکر کنم 17 بود که تونست خیلی زیبا رده رو پس بگیره و عجب اسپرینت جذابی رو شاهدش بودیم. 

لکلر میشه گفت حداقل روی لاستیک های سافت روند خوبی رو نداشت و نتونستند از لاستیک حفاظت بکنند و رده رو نهایتا به مکس واگذار کردند.

پرز ریکاوری خیلی خوبی داشت و تونست از رده هفتم خودش رو به رده سوم برسونه.

ساینز هم به همین ترتیب و تونست از دهم به چهارم بیاد تا ترتیب راننده ها برای مسابقه اصلی فردا، مکس، لکلرک، پرز و ساینز باشه، اگه روند ردبول به همین ترتیبی که امروز دیدم برای مسابقه فردا هم بتونند قدرتمند باشند، میتونند بعد از مدت ها یک 1-2 جذابی رو کسب بکنند.

توی رده پنج و شیشم، مکلارن ها حضور دارند که میشه گفت روند به مراتب بهتری رو از مرسدس ها داشتند.

بوتاس، مگنوسن، آلونسو توی رده های خیلی خوبی قرار گرفتند و میشه گفت جایگاهی به قول معروف سالیدی در اختیار دارند.

حضور شوماخر با اختلاف جلوتر از مرسدس ها تا به این جای کار جالب بوده، البته مرسدس برای اولین بار بعد از گرند پری ژاپن 2012 هیچ ماشین مرسدسی توی روز آبکی تایم گیری نتونست به مرحله سوم راه پیدا بکنه.

راسل که همون اول یک رده از دست داده بود تونست رده خودش رو هرجوری که شده از سنودا پس بگیره.

نکته جالب ماجرا تموم کردن وتل جلوتر از همیلتونه، چون همیلتون همون اول دو رده رو از دست داد و رفت توی پونزدهم و تونست تا چهاردهم بالا بیاد.

ژائو هم که توسط پیر گسلی ناک اوت شد و ماشین آلفارومئو از ناحیه محور عقب به دو قسمت تقسیم شد و پیر گسلی به خاطر این تصادف پیت کرد تا هم باله جلو و لاستیک هاش رو تعویض بکنه.

حالا باید دید که برای مسابقه فردا تیم ها چه کاری رو انجام میدن.

 

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه