بعد از این که مرسدس توی تمرینات نشون داد که آپدیت هاش جوابد دادند و توی روز تمرین میامی موفق شدند توی نوبت دوم تمرینات، سریعترین خودرو باشیند، اما توی روز تعیین خط همه چیز انگار اون جوری که مرسدس میخواست ادامه پیدا نکرد، 

دلیل این که دو ماشین مرسدس اینقدر با هم اختلاف داشتند توی تعیین خط، این موضوع هست که مرسدس هنوز نمیدونه که ماشین چه رفتاری رو داره، به خاطر همین ستاپ هر دو ماشین زمنی تا زیر زمین با هم فرق میکنه و هر دوتا ماشین توی پیست و روز مسابقه هم رفتار متفاوتی از خودشون نشون میدن . 

توی روز مسابقه البته راسل کم خوش شانس نبود که تونست به معقه بره پیت استاپ و با لاستیک های نو پشتسر لویس بیرون بیاد.

البته توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس در مجموع از این مسابقه راضی بود:

مشخصا آخرش هم خوشحال بودیم و هم ناراحت، ما سومین تیم سریع پیست بودیم و یک جمعه خوب رو پشت سر گذاشتیم، حالا بیاید برسی بکینیم که چرا اون اتفاق روز جمعه افتاد ولی بعدش دیگه اون بازدهی رو نداشتیم.

با برسی دیتاهایی که جمع آوری کرده بودیم، سعی کردیم تا متوجه بشیم که به چه دلیلی... ، در مجموع ما جمعه خوبی داشتیم (منظورش تمیرنات بوده) و یک دور سریع هم ثبت کردیم، البته این موضوع رو باید مورد بحث قرار بدیم، چون ما دیگه الان نمیدونیم چی شده.

از همون اول داشتیم توی مه حرکت میکردیم، مشخصا" ماشین پتانسیل لازمه رو داره و قطعا سریعه، فقط نمیدونیم که چجوری این پتانسیل رو از ماشین استخراج کنیم، مشخصا الان رانندگی کردن باهاش خیلی سخته، مثل حرکت کردن روی لبه ی پرتگاه میمونه، یا توی بازه مناسبی قرار میگره یا بلافاصله از اون بازه خارج میشه، 

بحث پیرامون داده ها و این جهش ها میشه گفت یک پروسه خیلی رومخیه، چون هم زمان خیلی میبره و از طرفی دیتا ها دقیقا اون چیزی که راننده داره به ما میگه رو توش ما نمیبینیم، الان چیزی که دست اونا هست، به هیچ وجه برای رانندگی کردن اصلا" مناسب نیست، یا برای رانندگی کردن اصلا" راحت نیست، یا اصلا" قابل پیشبینی نیست، اما توی دیتا ها همچین چیزی رو نمیشه دید.

ما تا به حال توی همیچنی مقعیتی نبودیم، نه الان و نه توی این سال ها، اصلا" هیچ همگرایی ما توی چیزی که ماشین داره انجام میده و توی نمایشگر هامون نمیبینیم، حالا اینو با چیزی که راننده داره حس میکنه پشت فرمون ترکیب کنید تا موضوع از چیزی که هست سخت تر بکنه.

ما باید به افرادمون این فرصت رو بدیم تا ببینیم که چه کسی میتونه یک ماشین مسابقه ای برتری رو خلق بکنه و ما بهش ایمان داریم که اینجوری بهتر کار میکنه، اما بارسلونا همون جایی هست که ما دیتا هارو جمع آواری میکنیم تا ببینیم به نسبت روز تست پیش فصل بارسلونا چه چیزی تغییر کرده.

من خیلی خوشم نمیاد که هی ی چیز تکراری رو بگم که باید دیتا جمع بکنیم و با آزمون و خطا به نتیجه برسیم، ولی فیزیک اشتباه نمیکنه و از این بابات باید اگه چیزی رو بزاریمش کنار همین الان این کار رو انجام بدیم.

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه