جورج راسل و لویس همیلتون هردو بهترین تایم های پیست رو با سریعترین لاستیک زدندن و تایم های بهتری کسب کردند ولی ردبول هدف دیگه ای داشت و برای تیم ردبول فقط زدن دور های بیشتر و کسب اطلاعت مهمتر بود که البته اونا با لاستیک کندتر تایم خیلی خوبی ثبت کردند. 

جرج راسلک نسبت به این موضوع گفته که در جلو یک ماشین قرمز و یک ماشین نارجی وجود دارند و مرسدس از اونا کندتره، البته این موضوع بیشتر یک سیاستی هست که در تیم مرسدس مرسوم هست و تیم سعی میکنه تا خودش رو کند جلوه بده، یعنی باید تا اولین گرند پری بحرین صبر کنیم تا تیم ها قدرت واقعی خودشون رو نشون بدند.

در حد فاصل تایم استراحت، خودرو های آب پاش پیست رو از آب اشباع کردند تا تیم ها با لاستیک اینترمدیت و وت داده های لازم و رفتار خودرو رو توی این حالت برسی کنند که خیلی پیست خیس نموند و تنها سه دور پیست برای لستیک های وت خیس موند، ولی تیم ها برای مدت زمانی روی لاستیک اینترمدیت گیرکردند تا این که شرایط پیست اونقدر خوب شد که بتونند با لاستیک خشک و اسلیک تایم بزنند.

همین موضوع باعث شد تا لویس بتونه با لاستیک c5 سافت سریعترین تایم رو بزنه و بعد از اون جرج هم با لاستیک c5 و پرز با لاستیک کندتر سافت c4 و بعد مکس با لاستیک مدیوم c3 کندتر از سه تای دیگه سریع ترین دور های پیست رو ثبت کردند.

تیم هاس هم به خاطر شرایط جنگی روسیه و اوکراین لیوری های اسپانسری خودش رو به کل پاک کرده بود و یک ماشین سفید مشکی خالص توی پیست بود که اونا فقط تونستن 9 دور در پیست بزنند که متوجه نشتی بنزین از خودرو شدند و دیگه نتونستن توی آخرین روز تست پیش فصل با خودرو خودشون توی پیست دور بزنند.

آلپین با رانندگی فرناندو آلونسو شرایط بهتری داشت ولی اونا هم دچار خرابی سیستم هیدرولیک شدند که منجر به آتش سوزی عقب خودروی a522 فرمول یک تیم آلپین شد که دلیل اولین پرچم قرمز هم بود.

پیر گسلی راننده تیم آلفاتائوری هم توی پیچ پنجم از مسیر خارج شد و به خودروی فرمول یک at03 آسیب زد که باعث پرچم قرمز دوم شد.

سباستین وتل قهرمان چهار دوره فرمول یک هم بعد از زدن 48 دور توی پیست، به خاطر نشت روغن که در نتیجش آتش سوزی شد و دلیل پرچم قرمز سوم بود

دوتا پرچ قرمز دیگه هم به خاطر دو تا تصادف راننده چینی تیم با نام گوانی ژائو راننده فرمول یک تیم آلفارومئو بود، البته آلفارومئو تونسته بود با والتری بوتاس 48 دور رو ثبت بکنه و اطلاعات لازم رو هم ذخیره بکنه.

تیم های مرسدس، فراری، ردبول، مکلارن و ویلیامز تونستن بیشتر از 100 دور رو بزنند. 

 

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه