مایک کرک مدیر جدید تیم فرمول یک استون مارتین گفته که قراره در مورد تولید پاوریونیت جدید خودشون برای فصل 2026 طراحی بکنند.

در حال حاضر تیم فرمول یک استون مارتین داره از موتور تیم مرسدس استفاده میکنه و از اونجا که برای فصل 2026 فرمول یک قراره تا قوانین جدیدی برای موتور ها و پاوریونیت ها تعریف بشه تا هزینه ساخت و پیچیدگی ساخت موتور ها پایینتر بیاد، برخی از تیم های فرمول یک حتی ردبول که شرکت خودرو سازی هم نیست تصمیم گرفتند تا موتور خودشون رو برای فصل 2026 طراحی بکنند.

آقای کرک که کار خودشو از هفته پیش توی سیلوراستون شروع کرده گفته که ما هم قراره همین کار رو بکنیم.

قبل از هرچیز من باید بگم که از موتورمون و سازنده موتورمون بسیار رضای هستیم ولی برای فصل 2026 قوانین جدیدی برای پاوریونیت تدوین خواهد شد، تغییرات مشخصا بیشتر روی بخش قدرت الکتریکی هستند.

به نظرم برای برند هایی مثل استون مارتین باید یک چیز نرمال هست تا قوانین جدید رو برسی بکنه تا به این جمع بندی برسه که آیا از نظر استراتژیک این کار درستی است یا خیر و از طرفی این یک قدم مثبتی هست که فرمول یک داره برمیداره که آیا بیشتر به هیبرید بودن موتور بیشتر بها داده بشه یا این که به الکتریکی بودن، زمانی که توی بی ام و بودم توی هر دو موضوع حضور داشتم، فرمول ای که کلا" برقی هست، هایپر کار ها هم که هیبرید هستند، مثل فرمول یک و یا باید بگم که بدون شباهت به فرمول یک.

آقای کرک اضافه کرد که تصمیم در مورد این موضوع به زودی گرفته میشه.

الان که در سال 2022 هستیم به نظرم منطقی میاد که برای سال 2026 اونارو معرفی بکنیم، به خاطر این که بقیه رقبا رو داریم میبینیم که میخوان وارد این قضیه بشند.

پس برای یک بازه زمانی هم منطقی هست که ما با پاوریونیت خودمون در پیست حاضرر بشیم، به نظرم الان بهترین زمان برای برسی این موضوع هست.

ایشون گفتند برای قهرمانی هر چیزی که نیاز داره در تیم وجود داره.

زیرساخت هامون دارند به صورت گسترده ای تغییر میکنند و این اولین مقر جدیدی هست که در فرمول یک در حال ساخته شدن هست، فکر میکنم که 19 سال یا ی چیزی توی این مایه ها طول میکشه و ما پیشرفت خواهیم کرد و این رو میشه توی جاه طلبی های لارنس استرول و تیم دید،

پس باید گفت بله، توی یک بازه پنج ساله با وجود منابع، زیرساخت و امکاناتی که در اختیار داریم میتونیم توی این راه موفق بشیم.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه