تامین کننده لاستیک های فرمول یک یعنی پیرلی، برای گرند پری میامی از کامپاند میانی خودش یعنی ترکیب لاستیک های C2-C3-C4 استفاده میکنه.

برای هر راننده:

لاستیک هارد C2 دو ست !

لاستیک مدیوم C3 سه ست !

لاستیک سافت C4 هشت ست !

پیش بینی میشه نهایت سرعت توی این پیست به 320 کیلومتر بر ساعت هم برسه، 19 عدد پیچ که ترکیبی از پیچ های کم سرعت و پر سرعت و سرعت متوسط هست و برای این پیست فیا سه منطقه DRS در نظر گرفته.

ماریو اسولا، مدیر موتور اسپورت پیرلی در این رابطه صحبت کرده: 

سر و صدای زیادی برای گرند پری میامی بر پا شده، اینجا خیلی به پیست جده شباهت داره، اینجا هم مناطق پر سرعت داره و هم مناطق کم سرعت که از پیست گرند پری عربساتن هم تکنیکی تر هستند، مخصوصا" از پیچ 11 تا پیچ 16 اینجا

بقیه لیوت پیست برخلاف عقربه های ساعت رانندگی کردنه، یعنی چرخ های سمت راست انتظار میره که زودتر خراب بشوند، انتظار داریم که روند رو به پیشرفت پیست به خاطر سطح آسفالتش خیلی معمولی شکل بگیره و لاستیک های پیرلی یک لایه نازک رو روی این پیست تشکیل بدند که باعث بشه پیست سریعتر بشه.

البته سطح پیست با آب پر فشار شسته شده بوده که باعث میشه از همون اول چسبندگی خیلی خوبی رو راننده ها تجربه بکنند.

از اونجایی که اینجا یک پیست پر سرعته به نظر میرسه که ماشین ها از ستاپ دانفورس پایین استفاده بکنند، این موضوع میتونه باعث بشه که توی پیچ های پرسرعت کمی راننده ها توی پیچ سر بخورند، مخصوصا روی تایر های هارد C2.

به همین دلیل ما هم خیلی محافظه کارانه تصمیم گرفتیم که از این نوع کامپاند استفاده بکنیم، تقابل داده های واقعی در برابر چیزی که توی شبیه ساز بدست آوردیم میتونه خیلی جالب باشه.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه