مکس ورشتپن بعد از دومین DNF خودش توی گرند پری استرالیا 2022 خیلی شخصا خوشحالی نبود، چون حداقل که میتونست برای دومی بجنگه و یک رده راحت دومی رو داشته باشه، البته که مشکل خرابی بیش از حد لاستیک ها توی ردبول خیلی خیلی بیشتر از فراری ها بود و عملا" مکس نمیتونست تهدیدی برای چارلز لکرلک و کلا" تیم فرمول یک فراری باشه.

اگه مسابقه سیفتی کار نمیداشت اختلاف خیلی زیادی بین مکس و چارلز لکلرک بوجود میومد و هر باری که سیفتی کار وارد مسابقه میشد، در واقع یک شانش مجددی برای ردبول و مکس ورشتپن بود تا تیم ردبول بتونه فاصله خودش رو با فراری کم بکنه و نهایتا" توی دور 39 از مسابقه خارج شد و موتور مکس بعد از مسابقه به ژاپن رفت تا مورد برسی بیشتری قرار بگیره.

با وجود این که ردبول ماشین خیلی سریعی داره، دست کم اونا با اختلاف کم دومین ماشین سریع پیست هستند، اما به خاطر خرابی ها مکس الان توی رده شیشم جدول رانندگان هست و مرسدس بالاتر.

مکس تنها 25 امتیاز داره که اونم توی یک مسابقه و یک برد بدست آورده و دوتا مسابقه رو از دست داده که هر کدوم 18 امتیاز میتونستن برای دوم شدن داشته باشند، مکس 36 امتیاز رو تنها در جریان دو مسابقه از دست داده.

ما مایل ها عقبتر از فراری هستیم، فعلا" نمیخوام راجع به جنگ قهرمانی فکر بکنم، چون مهمترین چیز برای من تموم کردن مسابقه هست.

البته که امروز یک روز عادی بد دیگه بود، ولی ما واقعا" روند لازمه رو نداشتیم، من داشتم سعی میکردم که لاستیک هام رو مدیریت بکنم که بتونم اونارو تا آخر مسابقه داشته باشمشون و برای این که دوم تموم میکردم هم خیالم از همه چیز راحت بود.

میدونم، من واقعا توان جنگیدن با چارلز رو نداشتم و دلیلی هم نداشت که بهش فشار بیارم، ولی ما حتی مسابقه رو تموم هم نکردیم، این خیلی ناراحت کننده و غیر قابل قبوله!

میدونستم که یک مشکلی وجود داره و ما همیشه این سوال رو از خودمون میپرسیم که آیا میشه مسابقه رو تموم کرد؟ولی این چیز ها، وقتی داری برای قهرمانی جهان میجنگی نباید اتفاق بیفتند.

هم تیمی مکس یعنی سرجیو پرز موفق شد توی رده دوم مسابقه رو تموم بکنه و یک سبقت جالبی هم از جورج راسل توی شعاع بزرگتر پیچ گرفت و این کار رو بدون DRS انجام داد و نشون داد که موتور هوندا چقدر نسبت به موتور مرسدس قدرتمندتر هست با سوخت جدید، جوری عبور کرد که انگار DRS داره.

 

البته جدا از موضوع پرز کریستین هورنر مدیر تیم ردبول گفته که ناراحتی مکس رو درک میکنه:

ناراحتییش کاملا" قابل درکه، این واقعا" یک نتیجه نا امید کننده بود، ما نمیدونیم که مشکل از چی بوده و فکر نمیکنم مشکل مربوط به موتور بوده باشه و فکر میکنم مربوط به سوخت هست، ولی در کل ما نیاز داریم که ماشین رو برگردونیم و دقیق تر مورد برسی قرارش بدیم تا ببینیم دقیقا که چه اتفاقی افتاده، تا زمانی که ماشین برنگرده، ما هیچ دیتایی نداریم، پس هیچ اطلاعاتی هم نخواهیم داشت.

من فکر میکنم که مکس کامل توضیح داد، ما روند مسابقه ای مناسبی برای مسابقه دادن با چارلز لکلرک رو نداشتیم، اونا داشتند توی لیگ خودشون مسابقه میدادن، ولی ناراحتی از این بابت نیست که تنها امتیازات رو از دست داده باشیم.

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه