تیم فرمول یک فراری بعد از این که راننده خودشون یعنی لکلرک رده خودش رو به مکس واگذار کرد، گفته که نیاز دارند تا نسبت به انتخاب میزان دانفورس بیشتر تحلیل انجام بدند.

 

به طور کلی توی لپ تایم هایی که هر دو تیم توی پیست جده میزدند خیلی اختلاف وجود نداشت و عمده اختلاف دو تیم بیشتر توی بخش های خاصی از پیسن بود، مثلا" فراری ها توی سکتور یک خیلی خوب بودند ولی توی سکتور های سرعتی مثل سکتور دوم و سوم کلی تایم از دست میدادن و دلتای زمان گیری کلی به سمت ردبول سنگینی میکرد.

از اونجایی که فراری دانفورسش بیشتر بود، توی شتاب گیری هم بهتر بودند توی پیچ ها کم سرعت و مدیوم سرعت خیلی بهتر بودند، در صورتی که ردبول با درگ کمتر و دانفورس پایینتر سرعت مستقمی بیشتری داشت.

و در نهایت هم همین برتری سرعت توی مستقیمی به مکس این اجازه رو داد تا چارلز لکلرک رو توی دور 47 و مستقیمی اصلی پیست بگیره.

و حالا مدیر تیم فرمول یک فراری، ماتیا بینوتو گفته بعد از مرحله تمرینی روز جمعه، ردبول و فراری دو سمت کاملا" مخالف هم دیگه رو توی انتخاب میزان دانفورس در نظر گرفته بودند.

ردبول باله کوچیکتری داشت ولی فراری ها قصد داشتند تا حفظ کردن دانفورس جلوی خرابی لاستیک رو برای روز مسابقه بگیرند، چون همین موضوع به فراری توی بحرین خیلی کمک کرده بود.

اما در کل لاستیک های هاردی که پیرلی برای ریس جده آورده بود عملا" هیچ مشکلی توی این مورد نداشت و این موضوع رو میتونیم توی اختلاف زمان های بین دو راننده مرسدس هم ببینیم که لویس با لاستیک ها به شدت کهنه هارد خودش حدودا فقط دو دهم از جرج راسل با لاستیک ها نو هارد داشت تایم میزد و به نظر میرسه که لاستیک های هارد نسبت به خرابی مقاومت بیشتری از اون چیزی که به نظر میرسه دارند.

 

در رابطه با این موضوعات صحبت های بینوتو رو میخونیم: 

مکس توی روز جمعه دانفورس بیشتری داشت(تمرینات رو میگه) و بعد تصمیم گرفت که کمترش کنه.

تصمیم ما این بود که دانفورسمون رو حفظ بکنیم، چون باور داشتیم که دانفورس بیشتر کمک میکنه لاستیک ها توی روز مسابقه دیرتر خراب بشوند، و خرابی لاستیک توی روز مسابقه خیلی کم بود.

به نظرم انتخاب میزان دانفورسی که ردبول انتخاب کرد، جای تحلیل و برسی بیشتری داره، اما در مجموع اینا همیشه به حدس و گمان بستگی دارند.

همین ریزه کاری ها و جزئیات ریز هستند که میتونند نتیجه مسابقه رو تعیین بکنند.

 

مکس ورشتپن راننده تیم فرمول یک ردبول باور نداشت که خودروی اونا بتونه توی گرند پری جده هم  مثل بحرین رقابتی باشه و به نظرش همه این ها به عملکرد هر ماشین با تایر ها بستگی داره.

خیلی سخته که بگیم این ی قدم رو به جلو بوده باشه، ولی ما همچنان در حال یادگیری هستیم و درسته، هر پیست شرایط خاص به خودشو داره، این که شما از ماشین چه چیزی انتظار دارید و کلی چیز جدید هست که باید بهشون نگاه کرد.

مکس در مورد تایر های هارد گفته که همون اولش فهمیده، این تایر ها نیازی ندارند تا ازشون مراقبت بشه و خرابیشون خیلی کمه.

من روی لاستیک های مدیوم حس خوبی نداشتم و هر بار که به ماشین جلویی نزدیک میشدم لاستیک ها دیگه نمیخواست کار بکنه و در نتیجه خیلی نشد با این لاستیک ها درست مسابقه بدم.

یکم خسته کننده بود، چون باید توی مقعیتم میموندم و صبر میکردم تا توی زمان مناسب پیت استاپم رو انجام بدم و روی تایر هارد احساس خیلی بهتری داشتم.

 

مدیر تیم فرمول یک ردبول، کریستین هورنر در رابطه با رقابتشون با تیم فرمول یک فراری گفته:

دو مسابقه اول که خیلی جالب بودند، در واقع ما روی دانفورس پایینتری رفتیم و به ما جواب لازم رو داد، ولی ملبورن(گرند پری استرالیا) بحثش فرق میکنه، تغییر کرده و حالا به یک پیست پر سرعت تبدیل شده، پس قراره حسابی اونجا شاهد رقابت باشیم.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه