تفم فرمول یک آلپین نسبت به بازدهی پاوریونیت جدیدشون ابراز امیدواری کرد، با وجود این هنوز اونو توی مد های بالاتر قرارش ندادند.

به همون ترتیبی که مهندسین تیم فرمول یک رنو آلپین موفق شدند تا پکیج موتوری رو جوری ستاپ کنند تا هم نقطه ثقل ماشین بیاد پایین و هم از نظر ایرودینامیک دست طراحان شاسی هم باز باشه ولی در حال حاضر تیم آلپین هنوز نمیدونه که نسبت به پاوریونیت مرسدس و هوندا چقدر عقبتر و یا جلوتر هست ، برای فهمیدن این موضوع اونا باید دست کم تا مرحله تعیین خط بحرین صبر بکنند.

آلن پرمان مدیر ورزشی تیم فرمول یک آلپین گفته که ما داریم نسبت به مد های مختلف موتوری یک سری آزمون خطاهایی رو انجام میدیم و تا به الان پاوریونیت هر کاری انجام داده بجز این که دچار مشکل خاصی بشه.

ما هنوز موتور جدیدمون رو روی بالاترین مد استفاده نکردیم، من فکر نممیکنم که یک دور با مد SINGLE ICE  زده باشیم که همو مد تعیین خط یا مد مسابقه ای هست، ما بهش نزدیکتر شدیم ولی هنوز کلی کار برای انجام دادن داریم.

درواقع ما در رابطه با پاوریونیت صحبتی خاصی نداشتیم (منظورش اینه که مشکل خاصی نبوده که بخوان در موردش بحث بکنند)، و این به نظرم خیلی موضوع مهمی هست، (منظورش اینه که ما با مشکل خاصی مواجه نشدیم که بخوایم در موردش صحبت بکنیم) این موتور خیلی متفاوته با چیزی که وایری تا به حال ساخته بوده،  هم خیلی زیباتره و هم خیلی مرتب تره، و به راحتی روی ماشین سوار میشه که خیلی خوبه.

راننده ها هم نسبت به روندش نظراتی داشتند، موتور یکم رفتار مواج داره و این که کمی مشکل توربو لگ داشت که با تغییرات توی مپینگ موتور این مشکلات هم رفع شدند.

فرمولا یک برای امسال به سمت یک سوخت پایدارتری حرکت کرده، سوخت جدید 90 درصد بنزین و 10 درصد اتانول هست و این یعنی این که مقایسه قدرت موتور امسال با سال گذشته خیلی مشکل تر از این ها میشه.

البته پرمان از این بابات که راننده ها هیچ نگرانی از بابت موتور ندارند ابراز امیدواری کرد و گفت:

موتور واقعا چیزی نیست که در موردش بحث میکنیم و این خیلی خوبه اما خوب به نظرم براشون هم خیلی مشکله که بخوان قدرت موتور امسال رو با سال دیگه مقایسه کنند، به این دلیل که سوختمون کاملا" ی چیز متفاوت تری هست، ولی در مجموع راننده های ما در مورد موضوع موتور هیچ مشکلی یا شکایتی ندارند و این خیلی برای ما دلگرم کننده هست.

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه