سرجیو پرز یا چکو پرز اولین پول پوزیشن خودش رو توی دوران حرفه رانندگیش برای تیم فرمول یک ردبول کسب کرد ولی همه چیز به همین راحتی نبود و امشب یک تعیین خط عجیبی رو پشت سر گذاشتیم.

از تصادف نیکولاس لطیفی توی کوالی اول گرفته تا تصادف خطر ناک میک شوماخر توی کوالی دوم و اتفاق عجیب دیگه دیسکوالیفای شدن لویس همیلتون راننده تیم مرسدس بود.

نیکولاس لطیفی تصادف سنگینی داشت ولی مشکل جدی براش پیش نیومد، میک شوماخر هم با چنان سرعتی به دیواره پیست برخورد کرد که با هلیکوپتر فرستادنش بیمارستان و خدارو شکر حالش خوبه.

شاید هیچ کس باورش نمیشد که لویس همیلتون با هفت بار قهرمانی جهانش با تیمی که هشت بار این عنوان رو برای سازندگان پشت سر هم در اختیار داره، توی فصل 2022 به همچین مشکلی برخورد بکنند و لویس همیلتون به علت ازبین رفتن بالانس ماشینش بعد از سیزده سال توی کوالی اول دیسکوالیفای میشه.

اما مهمترین اتفاق این کوالی فای یا تعیین خط چکو پرز بود، پرز راننده شایسته ای هست و فصل گذشته با ماشینی رانندگی میکرد که بر اساس سبک رانندگی مکس ورشتپن طراحی شده بود، به خاطر همین جور شدن این راننده با ماشین جدید به یک چالش تبدیل شده بود و مکس ورشتپن به هر دلیلی نتونست بالاتر از رده چهارم قرار بگیره. 

فصل 2022 یک فرصتی بود برای این راننده تا بتونه با یک ماشین جدید خودش رو نشون بده و ما توی تعیین خط عربستان دیدیم که چکو چجوری تاخت و پول پوزیشن رو از راننده های فراری در آخرین لحظه قاپید و باعث شد تا مسابقه فردا خط یک و دو ترکیبی از راننده های فراری و ردبول باشه و خبری از پیکان های نقره ای در جلو نیست و این تیم در حال حاضر وارد میدفیلد شده. 

نکته جالب اینجاس، کارلس ساینز راننده تیم فراری زمانش رو با لاستیک های استفاده شده نهایی کرد و در رده سوم پشت لکلرک و جلوتر از مکس ورشتپن قرار گرفت. 

حالا باید دید که فرا جنگ بین ردبول و فراری چجوری روی نتیجه نهایی تاثیر میگذاره.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه