راننده فرمول یک تیم فراری کارلوس ساینز در مورد این که تیم فرمول یک فراری توی تست ها پیش فصل بارسلونا امیدوار کننده سریع بودن(خیلی خیلی سریع بودند) تردید داره و گفته که هیچ سرنخی در مورد این موضوع وجود نداره.

فراری بیشتر از هر تیم دیگه ای توی پیست بدون مشکل دور زد، ساینز بیشترین تعداد دور یعنی 236 دور برای فراری توی این مدت زده.

چارلز لکلرک دیگر راننده تیم فرمول یک فراری طی دو روز اول سریعترین تایم ها پیست رو ثبت کردند و برای روز آخر در فاصله نیم ثانیه ای تیم مرسدس قرار گرفتند.

این موضوع در صورتی هست که جورج راسل راننده جدید تیم فرمول یک مرسدس اعتقاد داره که مرسدس ها در حال حاضر پشت فراری و مکلارن قرار گرفته و لندو نوریس راننده تیم فرمول یک مکلارن هم گفته که فراری به نظر خیلی قدرت من میاد.

اما ساینز گفته که این تست ها تازه تنها اول راه هستند و ما داده قابل توجهی هنوز نداریم که نسبت به بقه رقبا کجا ایستادیم.

من میتونم حدس بزنم که چرا شما دوستان دارید نتیجه میگیرید و یا این که سعی دارید همه چیزو مرتب کنید پشت سر هم.

ولی برای ما واقعا هیچ سرنخی وجود نداره که بدونیم چقدر سریع هستیم نسبت به بقیه، هیچ چیزی نمیدونیم از این که بقیه از چه مقدار سوخت و چه نوع مود موتوری دارند استفاده میکنند.

پس ما نمیتونیم نه چیزی رو تایید یا رد بکنیم که آیا از نتیجه خوشحال یا ناراحت هستیم، چون واقعا" نمیدونیم چه جایگاهی در بین بقیه تیم ها داریم.

به نظرم بحرین بهترین جا هست برای این که بفهمیم بقیه و ما کجا قرار گرفتیم.

فراری طی دو فصل  سال های 1992 الی 1993 هیچ بردی نداشت و این طولانی ترین زمانی بود که فرای هیچ بردی نداشته.

اما تیم فرمول یک فراری به لطف قوانینن و رده بسیار بدشون توی فصل 2020، زمان بیشتری رو تونستن برای تست تونل باد نسبت به مرسدس و ردبول سپری کنند.

فراری حتی توسعه خودروی فرمول یک 2021 خودشون رو زودتر متوقف کردند تا بتونند بروی خودروی جدید و فصل و قوانین جدید فرمول یک 2022 متمرکز بشند.

به نظر مرسدس و ردبول برای روز تست در پیست بحرین آپدیت هایی رو همراه خودشون بیارند، به نظر میرسه که پدیده پورپوزینگ برای تیم ها بزرگترین چالشی هست که مهندسین باید رفعش بکنند، 

این مشکل میتونه باعث بوجود اومد ریسک توی پایداری قطعات بشه، ولی کارلوس ساینز خیالش از این بابت راحت هست

و حالا وقت این هست که بیشتر کار بکنیم و دیگه نیازی به مسافت بیشتری نیست که طی بشه، ولی باید مشکل پورپوزینگ رو رفع بکنیم تا مطمعن باشین ماشین نسبت به این پدیده پایدار و قابل اطمینان هست که به نظر خیلی سخت میاد انجام دادنش.

ما داریم روش کار میکنیم، مشخص میشه که میتونیم بهترش کنیم یا نه.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه