مکس ورشتپن از لویس همیلتون توی دور آخر مسابقه سبقت گرفت، ولی مسی دو تا از قوانین مهم ورزشی رو توی ری استارت مسابقه در مورد موضوع خودروی ایمنی رو اشتباه اجرا کرد، مثل اجازه دادن همه ماشین های لپی خودشون رو آن لپ بکنن.

وتل در مورد این موضوع صحبت کرده که که بهتره روی ورزش تمرکز بشه و نه نمایش که مدنظرشون هست.

مشخصا من هم توی مسابقه بودم و برای جای تعجب بود که چرا زودتر اجازه ندادن که خودرو های لپی خودشون رو آنلپ کنند، ولی خوب مشخصا برای این موضوع پروتکل و قوانین خاصی وجود داره، به نظرم توی اتفاقات اینچنینی کاملا" مشخصه که چه اتفاقی افتاده و پرس و جو اضافی چیزیو حل نمیکنه.

صحبت من در مورد اینه که چجوری بین نمایش و مسابقه دادن یک بالانس برقرار بشه، بعضی وقت ها اصلا" راحت نیست که توی جایگاه داور ها و یا ماکیل باشیم، به نظرم مایکل کار بسیار بزرگی رو انجام داده، مخصوصا" حضورش درست زمانی بود که چارلی وایتینگ خیلی ناگهانی از دنیا رفته.

اون واقعا برای این که بهترین کار ممکنه رو انجام بده خیلی متمرکز میشه، البته من نمیدونم که آیندش به چه صورتی هست ولی امیدوارم که سرجاش بمونه، چون باور دارم که اون در مجموع کار بسیار بزرگی رو انجام داده.

به نظرم کلی جنجال برای مسابقه آخر برپا شده که نباید میشد، اگه شما به تصویر بزرگتر نگاهیند و از بالا به موضوع نگاه داشته باشید متوجه میشید که مایکل کار بسیار صحیحی رو انجام داده.

لنس استرول دیگر راننده فرمولایک تیم استو مارتین فکر میکرده که این تصمیم احماقانه ای بود:

متاسفانه من بخشی از اون گروهی بودم که امکان سبقت گرفتن با لاستیک های سافت نو رو نداشتم، چون میتونستم با این کار از مقعیتی که به وجود اومده نهایت استفاده رو ببرم، به هر حال البته که ضروری نبو.

این اتفاق تا به حال توی تاریخ فرمولا یک نیفتاده بود ولی خوب به نظرم مهمه که قوانین رو استوار نگه داریم،

من این موضوع رو درک میکنم که این خیلی باحاله که مسابقه بدیم و همه هم میخوان که دور آخر مسابقه بین دو نفری رو ببینند که ئترم برای قهرمانی جهان کله به کله هم دیگه توی تنها یک دور رقابت میکنند.

ولی خوب ما نمیتونیم قوانین رو از خودمون توی آخر مسابقه دربیاریم، قوانین مثل یک لوحه ثبت شده روی یکه سنگ هستن، اگه همه چیز درست پیش میرفت بعید میدونم که ما یک دور کامل برای مسابقه دادن میداشتیم، به هر حال همینی که شده و کاریش نمیشه کرد.

قوانین باید محکم باشند، توی فرمولا یک ما شاهد عدم این موضوع بودیم مخصوصا توی موضوع پنالتی هایی که به راننده ها داده میشه و تصمیماتی که گرفته میشند و به نظرم این ی مورد دیگه یکم زیاده روی بود.

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه