شاید عجیب باشه اما مکس درست توی آخرین سیفتی کار فصل 2021 دچار گرفتگی عضله پای راستش شده بود!

به خاطر همین ترس از دست دادن یک پیروزی راحت رو با لاستیک های سافت نو رو در خطر میدید:
اگه شما به داده های ورودی پدال گاز نگاه بکنید میبینید که داده ها اصلا" از یک حرکت نرم پدال صحبت نمیکنند، بعد از این که از خط پایان رد شدم توی رادیو فریاد میزدم ولی کل دور آخر از شدت درد پام داشتم فریاد میزدم، اگه یک دور دیگه مسابقه ادامه دار میشد من نمیتونستم مسابقه رو اونشکلی تموم بکنم.

میزان استرسی که من توی اون دور تحمل کردم خیلی خیلی بالا بود و بدنم نسبت به این سطح از استرس داشت واکنش نشون میداد ولی من نباید تسلیم میشدم، من به خودم میگفتم که باید ازش(لویس همیلتون) سبقت بگیرم و فقط یک آپشن برای من وجود داشت و اونم این بود که من نمیتونم دوم مسابقه رو تموم بکنم.

توی ری استارت مسابقه تلاشم رو کردم که روی این موضوع کار بکنم، همین که از خط عبور کردم احساس گرفتگی توی پام رو حس کردم، این دردناکترین چیزی هست که یک راننده میتونه در حین رانندگی تجربه بکنه چون که بیشتر اوقات پا به صورت تخته گاز روی پدال گاز فشرده میشه.

احساس میکنید که عضله پاتون داره فشرده میشه تا بشه شبیه یک توپ تنیس، البته که آدرنالین کمک میکنه تا دردش رو کمتر حس بکنید، ولی زمانی کمک میکنه که شما در حال راه رفتن باشید و نه توی ماشین، اونم ماشین های فرمولا یک که هیچ فضای برای تکون خوردن وجود نداره. 

ولی خوب هیچ راه حلی وجود نداشت و من مجبور بودم که پام رو روی پدال گاز نگه دارم و همین باعث میشد تا دردش بیشتر و بیشتر بشه.

شانس آوردم که سر پیچ پنجم تونستم از لویس سبقت بگیرم و حدود سه ثانیه پام رو از پدال گاز برداشتم و توی ابوظبی دوتا مسیر مستقیم بلند وجود داره که توی دومیش لویس درست پشت سرم بود، میتونستم حس کنم که پام داره میلرزه و من نمیتونستم کنترلش بکنم چون که عضله پام دچار اسپاسم شده بود و توی سکتور آخر انگار که پام میخواست منفجر بشه.

از مکس در رابطه با اتفاقات آخر مسابقه و فاجعه سیفتی کار آخر سوال پرسیدن که آیا قهرمانیش تحت الشعاع این موضوع شده یا نه که جواب داده:
نه اصلا"، من فصل خیلی خوبی رو پشت سر گذاشتم و فکر میکنم که کاملا" لایقش بودم و واقعا" هم بدشانس بودم، اگه یک بار دیگه به فصل نگاه بکنید متوجه میشید که قهرمانی باید خیلی زودتر از اینا مشخص میشد.

 

 

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه