راننده فرمول یک تیم آلپین، استپان آکون گفته که با آخرین آپدیتی که موتور رنو داشته، دیگه قرار نیست که باعث شرمندگی کسی بشیم و توی رقابتی که توی گرندپری عربستان بود دیدیم.

اول مسابقه استپان آکون با همتیمی خودش یعنی فرنداندو آلونسو رقابت میکرد و بعد با والتری بوتاس رقابت کرد که رقابتشون خیلی زیبا و جذاب بود و لطف قوانین جدید فرمول یک هم جذابتر شده بود و در آخر مسابقه هم با لندو نوریس مسابقه داد که به لطف سیفتی کار و ماشین مجازی ایمنی یا ویرچوال سیفتی کار تونست خودشو به آکون نزدیک بکنه و رده رو از آکون بگیره که درست توی دور آخر و قبل از خط پایان با اختلاف نا چیز یک صدم ثانیه تونست رده رو از لندو نوریس پس بگیره.

نهایتا توی رده ششم بعد از این که فرنداندو و والتری بوتاس از جریان مسابقه خارج شدند، کارشو تموم کرد.

 

آکون مشخصا عنوان کرد که رنو توی پاور یونیت جدیدشون یک قدم بزرگ رو به جلو برداشتند که باعث شده بتونند تا این اندازه رقابتی باشند و اون ضعف توی مسیر های مستقیمی فصل 2021  فرمول یک رو جبران کردند.

زمانی که موتوراسپورت از استپان آکون سوال کرده بود که نظرش در مورد موتور جدید آلپین چیه، گفته:

خوب. منظورم اینه که دیگه لازم نیست باعث سرافکندگی کسی باشیم، الان به محض این که DRS رو باز میکنم میتونم از یک نفر سبقت بگیرم، من خیلی راحت تونستم از نیکو هالکنبرگ و لندو نوریس سبقت بگیرم.

دیگه کی؟ منظورم فرنداندو هست و التبه ما هم توی همون مقعیت بودیم، منظورم در کل اینه که من میتونم الان از ماشین های مختلفی رد بشم.

آکون اول تونست از جورج راسل رد بشه ولی خوب مرسدس هنوز هم خودروی سریعی هست و به عنوان سومین تیم سریع مرسدس هنوز از آلپین سریعتر هست.

راسل از ما سریعتر بود، خیلی فشار به ماشینش اوجوری که ما فکر میکردیم نیاورد، ولی خوب اونقدر فشار میاورد که با ما رقابت کنه، پس مرسدس نسبت به ما ریس پیس یا روند مسابقه ای بهتری داره و این چیزی هست که ما داریم روش کار میکنیم.

به نظرم این یک آخر هفته مسابقه ای قدرتمندی برای تیم بود، و متاسفانه خیلی ناراحت کننده بود که فرناندو آلونسو نتونست مسابقه رو تموم بکنه، اینجوری میشد امتیازات تیمی رو دو برابر کرد که با خرابی ماشینش نتونستیم این کار رو انجام بدیم، البته که ما به روند خودمون ادامه دادیم.

ما نسبت به بحرین سریعتر بودیم که یک نکته مثبت بود و این درصورتی هست که توی مسابقه دوم بودیم، مسابقات بیشتری در راه هستند و من کاملا" مطمعن هستم با توجه به امتیازاتی که اول فصل گرفتیم میتونیم به نتایج بهتری برسیم.

 

فرناندو آلونسو هم نسبت به خود مسابقه واتفاقی که براش توی مسابقه جده افتاد گفته: 

به نظرم ما الان برای بقیه خیلی سخت به نظر میرسیم و میتونیم توی مسیر های مستقیم بقیه رو به چالش بکشیم، اینجا(جده) و بحرین دیدیم که چی شد، پس بقیش هم ببینیم چی میشه.

البته فرناندو پاور یونیشت رو باید عوض بکنه که برای یک تیم اول فصل یکم موضوع ناراحت کننده ای هست این موضوع که توی یک فصل سه پاور یونیت باید استفاده بشه و بیشتر از اون شامل جریمه میشه.

مدیر تیم آلپین، اوتمار سزانئور(اسم سختی داره) هم گفته که تیم الان تحت استرست توسعه ایرو دینامیکی ماشین های فصل 2022 قرار گرفته.

رقابت توی میدفیلد یا همون میانه جدول خیلی نزدیکه، استپان تونست بهترین راننده میدفیلد باشه، البته آلونسو میتونست جلوتر از استپان مسابقه رو تموم بکنه اگه اون اتفاق برای موتورش نمیفتاد، ولی در مجموع ما راضی هستیم.

به هر حال نمودار یادگیری این ماشین مثل یک پله میمونه که باید توسعه پیدا بکنه و ما در حال حاضر بی وقفه داریم بازدهی ماشین رو بالا میبریم، و الان توی این مرحله هستیم.

ولی برای فردا همین شکلی نخواهد بود، باید مثل بقیه بازدهی ماشینمون رو بالاببریم، ولی کاری که الان داریم انجام میدیم اینه که سعی بکنیم سریعتر از بقیه بازدهی خودرو خودمون رو بالاببریم.

اوتامار اضافه کرد که نزدیک بودن به مرسدس ها باعث شده که تیم بیشتر به جلو حرکت بکنه.

از نظر روند مسابقه ای، مرسدس ها از ما سریعتر هستند، نمیدونم شاید اونا توی روز تعیین خط مشکل داشتند، ولی ما بیشتر تلاش میکنیم تا به اونا برسیم، ولی خوب در حال حاضر این جا نشستیم و میگیم که اونا به نظر ماشین بهتری دارند.

این مثل یک هویج میمونه که داره ادامه میده(من خودم نفهمیدم منظورش چیه)، چند مسابقه طول میکشه تا ببینیم توی مسابقه کجا قرار داریم و همونجوری که گفتم امثال یک مسابقه بر سر توسعه هست.

با توجه به پاوریونیت رنو و افرادمون توی وایری و اون چیزی که من دیدم، اون ها کار خیلی بزرگی رو انجام دادند، اونا طی زمستان یک کار بی نظر رو برای بهبود موتور انجام دادند و حالا ما یک پایه محکم برای ادامه و پیشرفت داریم.

 

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه