کارلوس ساینز راننده تیم فرمول یک فررای، مرسدس طبق معمول داره همون بازی همیشگیش رو انجام میده.

البته نا گفته نمونه که مرسدس عملا" خودروی مناسبی توی پیست نبود، به نظر میرسه که چون مفهوم طرح مرسدس یک چیز جدیدی هست و خود مرسدس هم اطلاعات کافی از این طرح نداره اونا هنوز نمیدونند که باید چجوری خودرو رو از اینی که هست سریعتر و پایدار تر بکنند.

هر چند که دونستن این موضوع مهمه، لوزما" هر طرحی طرح برنده نیست، حتی اگه خیلی خلاقانه یا پیچیده تر باشه.

جورج راسل راننده تیم مرسدس گفته بود که فراری به نظر خیلی قوی ظاهر شده و عقبتر از فراری ها هستیم، لویس همیلتون قهرمان هفت دوره فرمول یک و راننده تیم فرمول یک مرسدس گفته فراری میتونه به راحتی توی بحرین یک دو کنه ( هر دو راننده فراری در مقام اول و دوم کار رو پشت سر هم توی روز مسابقه تموم کنند) اما کارلوس ساینز در جواب این دو راننده مرسدس گفته:

مرسدس که طبق معمول همیشه اینجوری بود، جورج هم همون شکلیه، این موضوع رو بولد میکنند که بقیه چقدر سریع هستند و بعد توی مسابقه اول همه  رقبا و گرید و پدوک رو با هم دود میکنند.

اگه این اولین سالی بود که اونا داشتن این کار رو میکردند شاید باور میکردم، ولی اونا برای پنج شیش سال بقیه رو قبل از مسابقه اول هایپ میکردند و بعد توی روز مسابقه هممون رو نابود میکردند، پس میتونید درک بکنید که چرا من همچین چیزی رو باور ندارم.

همین الان ما میتونیم ببینیم که مرسدس داره توی پیست چیکار میکنه، چیزی برای گفتن باقی نمیمونه.

صحبت های آخریه ساینز این بود که از طریق GPS میشه فهمید که تفاوت بازدهی بین دو خودرو توی چی هست و خیلی به هم نزدیک هستند ولی مرسدس بیشتر زمانش رو توی مسیر های مستفیم داره از دست میده.

میشه یک موضوع رو در نظر گرفت که مرسدس داره از مود های موتور پایینتری استفاده میکنه پس همین موضوع اجازه نداده که تیم بازدهی واقعی ماشین رو نمایان بکنه.

حتی مدیر تیم ردبول کریستین هورنر هم معتقده که مرسدس هنوز هیچی رو نکرده.

گفتنش واقعا" غیر ممکنه، تنها چیزی که میشه گفت اینه که بریم به روز شنبه هفته دیگه و تیم ها با سوخت کم و ماشین ها با کمترین وزن ممکن خودشون باشند تا مشخص بشه که چه خبره و چقدر بقیه رقابتی هستند.

به نظرم این خیلی خوبه که ما کاملا" با یک ورق سفید روبرو هستیم و هیچ ایده ای نداریم و فکر نمیکنم که مرسدس دستش رو کامل رو کرده باشه.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه