بر اساس گزارشی که در خبرگذاری های هلندی منشر شده، مکس ورشتپن راننده هلندی تیم فرمول یک ردبول در حال به سرانجام رساندن قراردادی هست که مطمعنا مکس رو توی ردبول ماندگار میکنه.

دستمزد سالیانه مکس ورشتپن با این قرارداد جدید میشه هم اندازه چیزی که لویس همیلتون راننده بریتانیایی تیم فرمول یک مرسدس دریافت میکنه، هر دو راننده حدود 50 میلیون دلار دریافتی خواهند داشت، ولی توی بند های قرار داد مکس نوشته شده که هر تصادفی که فارق از این که مقصر باشه یا نه باید خودش هزینه تصادفات رو بده، 

مثلا پارلسال توی باکو وقتی لاستیکش ترکید، هم مکس پول اون تصادف رو از جیب خودش داده، یعنی میخوام بگم که عملا" هر چیزی توی پیست سر ماشین مکس باید پرداخت بکنه. 
البته رقمی که میگیره اونقدر بالا بوده هست که چیزی رو عملا" از دست نمیده، پارسال مکس حدود سه میلیون دلار خسارت داشته درمجموع و دریافتیش هم حدود 30 میلیون دلار بوده عملا" چیزی خاصی از جیب مبارک آقای مکس ورشتپن کم نشده. 

حالا بگذریم بریم سر صحبت های خود مکس، ایشون پارسال بعد از این که قهرمانی رانندگان رو برنده شد، توی رادیو گفت که دوست داره این کار رو برای 10-15 سال دیگه هم با هام انجام بده.

به نظرم اونا میدونند که من عاشقشون هستم، و امیدوارم که بتونیم این کار رو 10 الی 15 سال دیگه با هم تکرارش کنیم، هیچ دلیلی برای تغییر نیست و دوست دارم بقیه زندگیم رو با اونا (تیم ردبول) بگذرونم، امیدوارم که اونا هم این اجازه رو به من بدند ولی آره، این دیونگیه.

من که خیلی خوشحالم، کریستین هورنر(رائیس تیم فرمول یک ردبول) و حتی دکتر هلمت مارکو(مشاور ردبول) هم خیلی خوشحاله، از این که اونا به من اعتماد کردند و توی فصل 2016 منو به عنوان راننده فرمول یک تیم خودشون پذیرفتند، هدف ما پیروزی در قهرمانی جهان بود و ما به این هدف رسیدیم.

 هرچند که هیچ صحبت رسمی ردبول نکرده که با مکس قرارداد جدیدی بسته، ولی تا آخر این هفته میتونیم مطعن باشیم که به صورت رسمی این موضوع توسط ردبول تایید میشه.

مکس ورشتپن همواره بخشی از ردبول بوده حتی توی گرندپری استرالیا در سال 2015 با تیم تورو روسو (آلفاتائوری حاضر).

مکس توی سال بعدش یعنی 2016، در گرند پری اسپانیا به تیم ردبول راه پیداکرد و اولین پیروزیش رو توی بارسلونا پس از اون تصادف جنجالی بین لویس همیلتون و نیکو روبرگ که هم تیمی هم بودند(جفتشون راننده مرسدس بودند که الان فقط لویس مونده) بدست آورد. 

 

 

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه