امروز با ی تحلیل دیگه همراه شما هستیم، میخوایم ببینیم که تیم های فرمول یک توی این پیست چه اختلاف هایی رو از نظر سرعت با هم داشتند.

لیوت جدید پیست در مجموع باعث شده که پیست حدود 2.5 ثانیه سریعتر از آخرین سالی که توی 2019 بود سریعتر بشه.

از همون اولی که مسابقات فرمول یک 2022 شروع شد، هر دو تیم فراری و ردبول خودروهاشون از نظر سرعت مسابقه ای خیلی بهم مشابقه بود، البته این تشابه سرعت مسابقه ای این دو تیم تفاوت هایی داره، مثلا" فراری توی پیچ ها و ردبول توی مسیر های مستقیم بهتر بود.

RB18 خودروی ردبول نسبت به f1-75 خودروی فراری سنگینتره ولی در مجموع کارکتر هر دو ماشین نسبت به هم دیگه استراتژی های متفاوتی رو پیش گرفتند. 

سرجیو پرز و مکس ورشتپن به همراه هر دو آلیپن ها سریعترین خودرو های پیست توی مسیر های مستقیم بودند، ولی فراری ها هر دو خودرو در انتهای جدول قرار داشتند، البته با توجه به این موضوع فراری ها ماشین برتر پیست بودند.

خیلی سخته که بشه با توجه به اعداد به تنهایی گفت که اون جلو چه خبر بوده، معمولا" استراتژی جواب مارو میده، مثلا" سریعترین استراتژی تک پیت استاپه، از لاستیک مدیوم به لاستیک هارد.

البته رانندگی کردن توی پیست آلبرت استرالیا خیلی هم خالی از ریسک نیست، اینجا ی پیست خیابونی هست با پیچ های پر سرعت، همراه با دیواره هایی که به پیست خیلی نزدیک هستند.

 در مجموع فراری شرایط بهترین رو روی تایر ها یا لاستیک های مدیوم داشت، اونم به این دلیل که اونا میتونستند هم دمای لاستیک رو بهتر کنترل بکنند و هم لاستیک هارو بهتر مدیریت بکنند. دلیلش هم مشخصا دانفورس به مراتب بیشتر فراری نسبت به ردبول ها هست. 

خودرو آلپین نسبت به مرسدس میتونه خودروی بهتری باشه، با توجه به این که اونا موتور پرقدرتی دارند، میتونند تا با افزایش دانفورس نتیاج جالبی بگیرند، البته این موضوع کاملا" به شرایط ایرودینامیکی خودرو بستگی داره.

No comments

ما را دنبال کنید

حتما بخوانیم

  • هفته

  • ماه

  • همه